tisdag 26 april 2011

Är vi kvar på stenåldern?



Jimmy är lite irriterad igen - jävla surkuppe - men jag kan inte låta bli att förundras över vissa saker. Speciellt som jag själv jobbar inom tillverkningsindustri med höga krav på leveransprecision, och där kundbehovet är den ytterst styrande faktorn. Därför blir jag förbannad över dagligvaruhandelns likgiltighet kring supply av livets nödtorft. Jag kan ha överseende med tex. en röd dags delay - men när jag den 26:e april kommer ner och upptäcker att brödet fortfarande är bakat den 16,17 och 18:e april så är det inte annat än kundförakt. Speciellt de förpackningar som gick ut den 24:e.

Tidigare när jag hade en reserv- ja, till och med basföda bestående av red bull och lite annat artificiellt skit så brydde jag mig inte. Men efter livs- och kostomläggningen i december så har jag successivt börjat upptäcka hur flata matbutikerna är. Och framförallt hur man har tappat den egna beställningskontrollen. Numera låter man sig styras av automatordrar som klickar ordentligt - jag ser massor av luckor i sortimentshyllorna som inte varit påfyllda på veckor, ja månader. Och ingen reagerar. Jag måste nog fan ta och starta mig en egen butik...

1 kommentar:

Ulle sa...

sjysst! för ett bra pröjs ställer jag upp när du öppnar :)