tisdag 22 februari 2011

men det är ju fan...


- Peugeot, verkstan!
- Ja tjena, jag tänkte boka service på bilen...
- Vad har du för reg.nr?
- HEP180... men jag är lite osäker på vilken service det är.
- Vänta så ska jag kolla... ... ... ... hö hö! sex och sex!
- Sex och sex vad?
- Det blir stora servicen, så det landar på sextusensexhundra kronor.
- Ja, det var ju verkligen hö hö...
- Hö hö...

Men vad ska man göra - det börjar kännas som om att varje initiativ som jag gör för att få lite ekonomisk rätsida möts upp av en pungspark. Antingen ryker en av Esters födelsedagspresenter eller så skiter jag i nya sommardäck. Får väl låta bilen stå när det skvalregnar, inte värre med det.

Inget roligt alls idag då? Jo, jag gjorde lite förberedelser till Esters och mitt äventyr den 3:e. Men det är hemlos.

Inga kommentarer: