lördag 26 februari 2011

Gala! - deltävling 4


Hallå där... har ni suttit å väntat? Jag och Ester var tvungna att köra en favorit i repris, vi brukar göra det ett par gånger per år. Kungens Kurva och lönelördag, då glider vi upp och strosar runt i så där äckligt sakta mak. Synnerligen populärt när stressnivån hos majoriteten ligger på bristningsgränsen. Och vi gör det så utstuderat snyggt... Man ser på dem att de helst skulle vilja be oss att dra åt helvete, men samtidigt är det så hantverksmässigt on the edge utfört att det inte finns något att anmärka på. Kul är det. Tilltaget kostade förvisso en ny Barbiedocka, men eftersom flickebarnet bad både artigt och snällt så var det värt det, lycklig över att ännu inte fått uppleva ett rabiat barn som SKA ha någonting i en affär.

Milfestivalingen alltså... (som Ester säger) och ni vill ha ett facit - hmm... jag har ingen bra bortförklaring mer än att jag känner mig mer än duktigt handfallen över kvällens utgång. Dels hittar jag ingen egen favorit, och jag har svårt att hitta något som ens är värt att skicka till Tyskland. Utöver det så har jag svårt att känna in vibbarna både från utlandsjury och det svenska bonneriet ute i stugorna. Så det får helt enkelt bli en vild gissning när Papi Jam fegar ur:
  • Linda Bengtzing med sitt svagaste bidrag på länge går antagligen direkt till Globen - dock ett extra plus för onanirörelserna.

  • Och fick Playtones en gratisbiljett från ladugårdarna förra veckan så vore det väl fan om inte Lasse Stefanz också halkar med.

  • Love Generation är väl det bidrag som eventuellt skulle kunna ha en mikroskopisk chans i naziland, men det är på sina håll för svagt och svajjigt för att kunna tas på allvar fullt ut.

  • Melody Club - hm... här vet jag att jag väljer med hjärta före huvud - och jag har fortfarande på näthinnan hur underbara Eskobar med Hallelujah New World pulveriserades totalt 2008. Så jag kommer vara den förste att erkänna att jag hade fel.

Linda Pritchard lurar med en låt som växer efter ett par lyssningar, men det har ingen tid med så det går bort. Anders Fernette? Alltså, kan vi unisont och i konsensus enas om att det är dags att lägga ner... Gör som Martin Svensson, skriv en bok vettja - sämre kan det inte bli.

Inga kommentarer: