onsdag 2 februari 2011

Jag har tänkt på en sak till...


Ni vet en sådan där dispenser för engångsmuggar som sitter på varje toalett i offentlig miljö - är det någon som en endaste gång har lyckats få ut bara en mugg ur en sådan?

Jag tvivlar starkt på detta, och som den konspiratoriskt lagde jag nu är så anar jag att de är medvetet utformade så. För vad gör man med de där 2-3 extra muggarna som följer med? Jo slänger... och du kan ge dig fan på att det är samma leverantör på muggarna som tillverkaren av behållaren. Och med det sagt så är det ganska uppenbart att företag som TORK och Katrin utnyttjar sin diffusa monopolsituation (jag upplever det lite lätt så).

Fast det märkligaste är väl att inget företag, förening eller instutition satt ner foten och protesterat mot detta svinn. Eller så är det bara jag som är så otroligt oteknisk i mitt handhavande.

Inga kommentarer: