fredag 25 februari 2011

kladdis


Helgen gör sitt intåg som i ett bulleribock... Har precis slagit mig ner för att hämta andan lite och förlusta mig i belöningsgåvor från mig själv i form av ett glas rött och en After Eight. Veckan har varit lång och seg - tur då att Ester har berikat den med sina cravings. Jag har sagt det förut, och jag säger det igen... men nog fan borde det kunna gå bra att göra ett sk. pigavdrag i årets deklaration. Och måste barn vara så högljudda? Tydligen...

Fredagsmys på schemat med allt vad det innebär... Papi ska som sig bör tydligen transformera sig till en mexikansk lekfarbror som slungar ut tacos, gärna på studs och samtidigt bräcker dåren på svtB:s Amigo. I bakfickan har jag en nyss uthämtad Kladdkaka från Ekströms som jag via Smartsons omsorg rekvirerat. Jag är inget större fan av kladdkaka... inte av bakelser och efterrätter överhuvudtaget - men om det är ett expertutlåtande som Ekströms är ute efter så har de kommit helt rätt. Ester är en Jonsson ut i fingerspetsarna så här blir det direkt bu eller bä. Tittar jag på kartongen så ser det förvisso väldigt inbjudande ut... jag återkommer med utlåtande.

Inga kommentarer: