måndag 21 februari 2011

2 Ups 1 Apps and 1 Downs



Dagen bjöd på blandad kompott idag - förvisso mest positivt, men en och annan kråka kraxade här och där. Det började dock lite dåligt med att jag inte hittade mina bilnycklar vilket förstörde rescueplanerna för tilltaget att diffa in mig till klockan sju i schemat en Estervecka - blev 30 minuter back istället. Företaget skälvde i sina grundvalar, men står ändå kvar ute på Gärtunaprärien.

Väl på plats så fick jag ett svenne-banan-tips på simpel middagsmat som skulle visa sig vara en hit. Som den korvkonnässör jag nu är så var jag inte svårövertalad till uppskuren frukostkorv som fylls med bostongurka, grillkrydda, senap och ketchup samt toppas med en skiva grevé. Till det potatismos och sallad. Perfekt enkelt att smälla ihop efter att Ester dansat klart nere på JAM.

Nere på JAM var det gubbsamling för oss åldrande nostalgiker - dagens ämne som avhandlades var anekdoter och gliringar från vår gemensamma tid under Scaniarinkens tak. På plussidan för detta event hittar vi den app som Markus tipsade om... Slideit... jag var lite skeptisk först, men nu känns den riktigt najs att hantera. Skum men nyttig.

Vägde mig förresten idag och fick en bekräftelse på det jag redan visste... Rehabträning + ny livsstil har brännt bort 3 kilo överflödigt fett som jag inte trodde fanns - men som spegeln verkligen skvallrar om stämmer. Börjar fan känna mig som Thunder... 67 fitta pannor, och där ska vi hålla oss. Dock pressade jag igenom första spinningpasset idag som gick lite trögt sedan starten - så imorgon nöjer vi oss med powerwalken och svullar lite... det är ju ändå lön i morgon... ja va fan, kanske ett glas vin till maten också...

Inga kommentarer: