onsdag 16 februari 2011

down on my knee


Tänk.. ibland får man sig en positiv överraskning lite till skänks. Hastade ju in till stan och Capio Artro på Sophiahemmet under förmiddagen - till en förmodad utskällning... men icke. Istället var det glada miner och ultraljudet visade på en märkbar förbättring (?) - ja, det var till och med så glatt att jag informerades om att det antagligen räckte med en månad rehab till, för att sedan gå över till utfallsträning. Däremot blev det lite smärtsamt uppenbart vilken brist jag lider av lite vanlig närhet när jag kom på mig själv att sitta och mysa när hon läkaren masserade vad, knä och lår. Fick nästan tvinga mig till att tänka på något annat. Måste ta tag i det där nu...

Annars då? Jo, kom precis på att det är bilbesiktning på torsdag - så då kommer väl bakslaget istället. Känns inte helt tryggt att ha en bil som någon annan har misshandlat tidigare och mina farhågor om att den tillhört en kopplingsslirande kärring fick sig en skjuts när jag hittade ett gammalt besiktningspapper som förkunnade att den förra ägaren hette Gerd... I rest my case. Och så får jag inte glömma att inhandla en varningstriangel - saknar ju en sådan, och det vore ju dumt att faila på en sådan skitgrej. Får kolla om Jula har någon neonblå sak som spelar Usher... typ troligt inte.

Inga kommentarer: