fredag 25 februari 2011

Haunted House


Inte bara titeln på ett spel till Atari 2600 från 1980 som nyligen relanserades, utan även en begreppsbild på mitt eget hem. Jag finner ingen annan lösning - om inte Ester har eskalerat till en storlögnare...

Vi har våra rutiner och dom är principfasta. Ester badar alltid före mig - och själv så duschar jag. Så var det i onsdags kväll, med andra ord inga konstigheter. Det spooky thing inträffar istället när vi kommer hem på torsdag eftermiddag och jag upptäcker att reglaget på blandaren står inställd på badvatten... ni fattar... så borde det inte vara. Ester bedyrar sin oskuld dyrt och heligt, ja till och med över chokladpengarna som ligger och inväntar lördag i kylskåpet. AK, som förvisso har nycklar hit känns också trovärdig (i den utsträckning hon nu kan) - så därför återstår endast alternativet att lägenheten är hemsökt. Bara det inte är av Damien.

Inga kommentarer: