lördag 12 juni 2010

upp with the tupp




Då Fantomen rör sig står blixten stilla...

Och eftersom Papi är Fantomen så går det fort när han sätter den sidan till. Dagen är fortfarande ung, och utan att slå sönder bröstet i självgodhet så har jag redan hunnit med följande:
  • Silikonfogat badrummet - och denna gång utan att lyckas förvandla resten utav våningen till en skridskobana. Blev ganska nöjd, och har utvecklat konstarten sedan sist. Tredje gången, dvs. nästa gång - då sitter det.
  • Äta en nyttig och näringsrik frukost - och det hör inte till vanligheterna. Fantomen är inte gjord för mornar, och speciellt inte på jobbet.
  • Löpträna... eller jag menar gå... en 12-kilometare + lite artificiell sol som belöning på slutet.

Nu ska jag bara duscha innan min lilla DJ och hennes förmyndare möter upp vid pendeltåget. Hann förresten slänga en blick i spegeln och kunde konstatera att Papi i helprofil banne mig känns jävligt fit. Snart 38 och det märks knappt... Beach 2010 (hatar begreppet) känns angenämt nära - skulle kunna lägga upp en nakenbild, men Ester har förbjudit mig - hon ville tydligen ha sin pappa för sig själv.

Så där ja, slut med självförhärligandet för den här gången - nu ska vi in och rulla med Petter.

Inga kommentarer: