fredag 4 juni 2010

gummistövlar(?) och knäckebyxor




Har kommit på mig själv med att överraska densamme ett par gånger den senaste tiden och i dessa fall så är det emotsägelsefullheten som står i centrum... eller to be honest så är det ju mitt undergrävda cravingsymptom som än en gång slår ut i full blom.

Först ut på banan så är det hör och häpna en ny lur från Nokia av alla jävla finnpajsarprodukter som kittlar. Jag lovade ju mig själv efter plastskräpet som fungerade som managertelefon på CityMail att aldrig mer hålla i något från ett företag som borde syssla med gummistövlar och vinterdäck. Men här har vi alltså the return of the memma... har ingen aning om vad den är kapabel till att utföra, och det är egentligen ovesäntligt eftersom de enda behov som jag har (ringa - sms:a och porrsurfa) borde den klara galant. Det viktiga är att den är snygg - Papi har här inga bevekelsegrunder - "Först snyggt, sedan bra"... det är så jag lever det, oavsett om det rör sig om en bil eller en möbel.

Därefter så slog det mig att det vore mysigt att glajda runt i sommar med lite nytt shorts/3/4-tyg som framhäver de massivt vältränade vadmusklerna. Efter en 2-timmars turné bland det relativt skrala utbudet i mina kvarter så blev det till att återvända i ogjort ärende... Därefter vidtog dammsugning utav nätet med ett mer jackpottbetingat resultat. Dock med ett Tony Irving-Meeeen!... självklart skulle de stilrena asen bella iväg på 899:-. För 10 år sedan hade jag inte tvekat, inte ens en fnysning hade undansluppit mig... men nu... 900 kakor är förstås bara 900 kakor, det är inte där skon klämmer utan det är mer en åldersrelaterad princip som vuxit fram - säkerligen i takt med att jag har snålat över mycket av mitt basutbud på HM. Men shit vad cleana dom är... och då inser jag nästa motsägelsefullhet - hur ska jag kunna fylla ut ett skejtarmärke utan att förlora all dignitet och trovärdighet... finns bara en lösning - att skynda sig och beställa dem när jag fortfarande är 37. Den 13:e juli är det försent.

Inga kommentarer: