lördag 12 juni 2010

Du gör min dag...





Suverän dag inne i stan där regnet hade den delikata artigheten att mer eller mindre lysa med sin frånvaro. Förvisso blåste det lite bris, men inte så det störde - perfekt strosarväder. Och var det några som strosade... eller förlåt, hasade sig fram med stapplande steg och med isande avgrundsvrål så var det de flera hundra zombiesarna som satte skräck i city. Maken till uppslutning och fantasirikedom var det länge sedan jag såg. Helt underbart engagemang - såg till och med en levande död i mina egna arbetskläder.

Ester var inte lika bekväm med detta och ägnade resten av dagen åt funderingar kring "blodisarna" som hon kallade dem.

Avslappnad shopping och god mat på Böfhuset gav oss ny kraft innan det var dags att röra sig mot Kungsträdgården - hann förresten spana in ett par cleana WESC-jeans som kräver ett återbesök, men Petter ropade uppfodrande från scen...

Hade egentligen inga jätteförväntningar eftersom jag misstänkte att det kunde röra sig om ett slentrian-gig, en företagsspelning i parken typ med max 3-4 låtar... Jag hade jättefel. Petter var på grymt skönt humör, och lajnade upp en hitparad som fick mig att nostaligiskt tänka på hur snabbt de 12 åren från Mikrofonkåt gått. Och det var inte bara P som var på lekhumör, påpassligt så hade han teamat upp med större delen av Natural Bond... Eye-N-I, PeeWee, Magnus Carlsson och AFC, alla var de där. Och Papis förnöjsamhet visste inga gränser.

Ester var också nöjd, hon hittade som vanligt en ny kompis - denna gång en Embla med likadana hörselkåpor och en enad streetattityd. Återväxten är säkrad. Favoritcitat från dagen: "-Pappa, kan du på prata på frågan?!"

Inga kommentarer: