tisdag 29 juni 2010

Saker som stör Jimmy (del 13)



...eller korrigering, rubriken ljuger lite i detta fall, snarare "roar Jimmy"...

Jag är ingen storkonsument av TV - frågar du Radiotjänst så har jag inte ens en TV - mina mediala utflykter begränsar sig egentligen enbart till idrott såsom fotboll, friidrott och innebandy... och thats it. Jag skulle vilja bli bättre på denna proffession, men det verkar lögn i helvete. Jag kan inte ens uppbåda lite intresse till att följa en serie, det dog någonstans där efter Seinfeld - det gick liksom inte att bräcka.

Hur som helst... eftersom jag då har valt att enbart följa arenaidrott så har jag hittat en topic som förvånar och roar mig lite. Jag menar, vi lever trots allt i en tekniskt sekulariserad och upplyst värld (hur nu detta hänger ihop) - MEN ändå så envisas folk som zoomas in av kameran på storbildsskärmen eller jumbotronen att i sin extas att vinka som besatta till nämnda skärm. Det ser skitlöjligt ut, och jag kan inte låta bli att flabba åt det. Herregud, era 15 sekunder i rampljuset slöser ni bort på en i bästa fall sidoprofil... Syyyyyynd!

Inga kommentarer: