måndag 28 juni 2010

mode' facker



Om det inte vore för att jag uppbär ett uns av viss fåfänghet avseende kläder och mode - så skulle jag kunna leva gott på ett minimalt klädkonto. Allt detta eftersom jag av någon outgrundlig anledning kontinuerligt förses med persedlar från den lokala, och obskyra församlingen av solidaritetsmissbrukare och arbetsskygga individer - also known as IfMetall. Jag misstänker förvisso att fackpampsmormor har ett finger med här i spelet, och jag är inte den som säger nej. Det finns kläder för alla tillfällen - och just för bilmek/tvätt, soplämning, målning, dasstömning osv. lider jag viss brist av.

Det senaste tillfället för överlämning var nu i midsomras, och jag höjde en aning på ögonbrynet när jag kunde konstatera att även landsfader Fredriks arbetslinje imponerat, och inspirerat till en kollektion från (L)at(O)xarna.

I övrigt så är innevarande vecka en sån där härlig nedräkningsvecka... nu tre arbetsdagar kvar till den hägrande semestern. DJ och jag plockade upp varsin swimsuit på vägen hem från dagis - därefter blev det mysmiddag på balkongen. Undras bara var den årliga traditionen ska äga rum i år nu på torsdag - jag har mina planer, men de är av förklarliga skäl än så länge hemliga. Rapport kommer på torsdag, titta gärna in då. Eller naturligtvis, titta gärna in varje dag!

Inga kommentarer: