fredag 5 mars 2010

på estfronten intet nytt

min bäjbis

Det pågår ett LEAN-krig på Lovisinsgatan... I ena ringhörnan hittar vi SMED:en och 5S-förespråkaren Papi Jam - i den motsatta tronar frispråkaren, bohemen och rebellen DJ Ester. Just nu är striden relativt ojämn då papi lider brist på både artilleri och argument.

P: - Men gumman, är det inte bättre om sakerna ligger i sina lådor på rätt plats istället för att du plockar fram allt och bara sprider det. Dessutom kan du ju inte leka med allt samtidigt...

E: - Näe.. för om jag behöver det så är det ju där...

Och vad ska jag säga, det är ju inte så att hon delar sakerna med någon annan som behöver veta att de kan hittas på "rätt plats". Jag är helt enkelt mållös och det svider i en pedants hjärta att se förödelsen som väller fram.

Tur då att det finns andra lisor för själen att trösta sig med... Ingen övertid i helgen, känns lite ovant och ganska skönt - chillar med en kall Heinee och njuter av fredagsmyset - väntar in en laddning sushi från Minako för att fylla tomrummet i magen, dessutom funderar jag på vad som ska få bli fredagsfilmen...

Inga kommentarer: