lördag 13 mars 2010

Gala! - Finalen



Vet inte riktigt hur jag ska anfalla kvällens event... är lite tvehågsen. Däremot anföll jag gymmet på förmiddagen med full frenesi bärandes en innovativ tanke om att PRO inte var vakna så tidigt... Det höll en kvart, sedan gick bäjbsen hem och ålderdomshemmet stormade in med käppar, stavar, rullatorer och perkulatorer... typ. Men 15 minuter tight rumpa i blickfånget är inte fy skam heller.

Eftermiddagen bjöd på cityesplanad med DJ inkluderat hela kittet med McD och slänga en slant till din gatumusikant. Papi stod för dagens utsvävningar i form av ett inköp av en gubbkeps som skulle göra Eye-N-I grön av avund. Dessutom sprang vi på en barndomskompis som jag inte sett på ett tag vilket var lite intressant. Han hade tydligen startat upp en returstation för pantburkar - lite monopolbrytare kan man tycka.

Mello var det ja... och cirkusen har äntligen hittat hem till huvudstaden där den hör hemma - och jag ska väl ärligt erkänna att lite av galalusten förtogs förra veckan när årets vinnare blev utslagen redan i Andra Chansen. Finalfältet känns lite slätstruket med en drös boringa ballader, och jag vidhåller naturligtvis förra veckan tips kring Anna Bergendahl vilket också bettingfirmor och rikspressen tagit rygg på. Jag har helt enkelt ingen favorit ikväll, snarare handlar det om vem eller vilka som inte får vinna. Så jag testar lite olika upplägg helt enkelt:
  • Vem tror jag vinner: Anna Bergendahl
  • Vem vill jag ska vinna: - (Blir bara förbannad när jag lyssnar på Headlines)
  • Vem får inte vinna: Getty Domein...nä bara skoja - Pernilla Wahlgren
  • Vem har en chans i ESC: Eric Saade
  • Vem ska jag ringa på: Peter Jöback (det kostar att låna sossecontainer av Jerry)
  • Snyggast outfit och ljusshow: Peter Jöback
  • Vem plockar jag med mig hem: Någon i Timoteij.

Btw. så kommer kvällens vin ifrån Chile... eller ja, det som är kvar av det.

Inga kommentarer: