söndag 28 mars 2010

noterat i kvarterat


Papis falkögon sveper över sina kvarter som han hyser en slags dubbelbottnad agg- och kärleksrelation till. Han observerar, noterar och drar sina egna slutsatser. Dagens flanör bjöd på nedanstående tänkvärda stoft:
  • KokoBello - alltså på riktigt... hur många gånger i veckan skyltar de om sitt fönster ut mot gatan... tristess, dåligt kundunderlag eller perverst mano-tänkande - you tell me...

  • Video 5:an - alltså på riktigt... ni vet att julen är över va? det går med andra ord alldeles ypperligt bra att ta bort julgranskulor, fejkgirlanger och tomtesnö ur skyltfönstret. Samma message och uppmaning går till de som stage:ar Luna Gallerian... jag vet att ni gjort ett tappert försök, men gå gärna på skattjakt igen... börja tex. vid snurrentrén på Storgatan.

  • Konsum - Centrum - alltså på riktigt... ni kröp till korset till slut och sänkte priset på Papis choklad med 100:- till mer komfortabla 99:-. Behöver jag säga att jag förväntar mig en sådan i påskägget... Behöver jag säga att jag antagligen får köpa den själv.

  • Noterar också att de gamla namnmössorna som var så populära på 80/90-talet är tillbaka - jag kan dock känna en viss bryddhet över varför alla invandrarungdomar helt plötsligt heter Svea.

Inga kommentarer: