lördag 27 mars 2010

generationsklyfta



Jag brukar med viss vämjelse notera the lack of ölkultur hos generationen above min egen... Vi pratar med andra ord om våra fäder som under ett slags synkroniserat subkulturflagg tillber alkoholprocenten i öl framför tex. tillverkningssätt, utseende, smak och ursprungsland...

Värst är det när man tvingas agera kurir och får en inköpslista som det står: "Vad som helst, bara det är minst 7.5%" på... Nu ska väl i och för sig inte jag slå mig allt för hårt på bröstet som förespråkar iskalla lager med en färgsättning åt det transparenta hållet - och dessutom gärna med en lime i. Däremot ska jag som representant för samhällets godhjärtade individer lämpa iväg ett synnerligen passande tips till the old folks.

BrewDog har nämligen tagit fram ett 41%-igt öl som de kallar för Sink the Bismarck. Säljes än så länge bara på nätet - för den nätta summan av 500 riksdaler flaskan. Bara in och beställa med andra ord.

Inga kommentarer: