fredag 13 mars 2009

Juicy Fruits



Joakim Arhammar släppte i februari boken "Är det saltmannen" - vars titel travesterar på felhörningen som en av hans kompisar gjorde till Petters "Vinden har vänt". I stället för versraden "Är det sant mannen" så tolkade han det då så... och detta väckte sedan tankarna om att samla en del av svenska folkets galnaste och tokigaste felhörningar.

Jag har nog fnyst lite föraktfullt åt sådana in my opinion rätt godtyckliga alster med svår spårbarhetsgrad avseende trovärdighet - men låt gå, jag nöjde mig med att konstatera att jag inte kunde komma på några egna tolkningar...

...tills i morse - när jag droppade in för en artificiell sol innan jobbet, så bemödade jag mig en gång för alla att lyssna på Whitney Houstons gamla dänga "I have nothing". Och då slog det mig - hon sjunger ju inte alls om "Juicy Fruits" ungefär 2.06 in på låten, utan "You see through" - knäck! där fick man. Jag måste lära mig att bli mer ödmjuk... jag är tydligen inte immortal.



Inga kommentarer: