söndag 8 mars 2009

dagens noteringar



Sasse på jobbet skrattade åt mig för att jag hade plockat hem en scrapbook med fack för mp3-skivor. Min tanke är att börjar sortera alla mina "to do's" genom gula post-it inom rätt kategori. Därför börjar jag träna redan här och nu genom att casha in dagens noteringar.

  • Dagens innebandymatch bjöd inte på några nyheter - trollkarls-jimmy smeker passningar och genomskärare på bladet så inte ett öga är torrt, men mål... icke!

  • Chocken över det missbruk av återvinningsstation som bevittnades idag har någorlunda lagt sig. Den skyldige, fö. ägare till en blå Peugeot, är underrättad och medveten om de eventuella påföljder som den inlämnade anmälan kan ge.

  • Jag slogs i rätt kvarter - Lasse Lindh etta på Trackslistan - vad säger ni nu då alla ögonbrynshöjare?

  • Såg den första Volvo XC60 live ute i trafiken idag och måste tillstå att baklysena på den wagonen är i en klass för sig. Läckerich!

  • IKEA på en lördag... no no! 53 nummer före på återbyten - 28 jättevagnar före i den minsta kassakön - idiotkrock i rondellen vid påfarten söderut med tittköer.

  • DJ's gudfar Clubba Clabbe var här på middag och det var på håret att hans rykte som nätverksinstallatör fick sig en törn. DJ var dock lycklig över den flora av svordomar som hennes läromästare berikade henne med. Mami är också glad över de avlägsnade kablarna då det trådlösa nätverket nu tuffar igen.

  • Svenska folket fortsatte med sympatiröstning - och en viss liten skärva av oro börjar smyga sig in hos undertecknad. Men visst sitter väl Alcazar på planet redan. Annars får ni skylla er själva och inte ett jävla pip sen om varför världen är så ond mot svensk snäll snällare snällast musikexport.

Over and out!

Inga kommentarer: