tisdag 10 mars 2009

DAF



Lite nyhetstorka just nu - känns som jag brände en tunna bloggkrut i helgen som var. Och att fortsätta älta Volvobilar känns dessutom lite boring overkill.

Men gjort är gjort - eller snarare kommer att bli gjort...snart. Satt och bläddrade runt på Blocket och hade allmänt tråkigt när jag hajade till... Förvisso så sökte jag ju på just Volvo 480, mina ungdomsdars våta bildröm - nu stannade dock dessa drömmar vid ett snabbjuck i form av en 242:a och en 245:a - men tråna och längta kunde jag ju i alla fall.

Tilläggas bör dock kanske att jag till slut förverkligade drömmen, men då ropade almanackan ut år 2002. Detta skulle i så fall innebära att det är först 2024 och som en grånande 52-åring jag parkerar en Range Rover i garaget.

Ok. jag tappade tråden lite... jag hajade alltså till över att hitta en 20 år gammal raritet i det här lystra skicket. Heders till målsman och vårdnadstagare. Dessutom så ville han bara ha 23000:-

Inga kommentarer: