fredag 20 mars 2009

helgplaner



Snabbt och lite vällustigt så blev det fredag - i princip lika snabbt som Papis nya lazerpjucks. Torra gator kräver ny outfit och dessa afrikanska stäppattribut kommer tillsammans med Papis Red Bull-missbruk resultera i att Södertäljes gator inte kommer att slitas i samma utsträckning då jag numera flyger fram.






Och när vi ändå är igång och diskuterar, eller låt gå för att jag monologar, kring våraktig outfit så noterar jag att säsongens Nike Cortez har utrustats med en ultralätt sula och går under arbetsnamnet flywire. Jag håller för tillfället på och konsulterar mig själv i frågan huruvida jag är på eller av. Cortez för mig har alltid varit synonymt med waffle-sulan. Och i takt med att jag adderat år för eget bruk så har även konservatismen firat mer och mer triumfer. Just nu är jag av, men ni kommer antagligen ändå få se mig flyta fram i ett par sådana om en månad. Då brukar jag vara övertalad av en massiv reklamkampanj som den usla och svaga människa jag nu är.

Helg var det sagt ja - inga direkta planer sådär, men det ligger lite lösa boliner och lurar i dikesrenarna. Ikväll blir det DJ och jag själva - ett ypperligt tilfälle för lite sushi och smäktande flyktigt vin från tex. Italien. Nu när jag är själv så funderar jag på att botanisera i en Voghera Barbera d'Alba från 2006. DJ får nöja sig med pärondricka från Kiviks, men då är hon lycklig också. Ska försöka få till månadens Flossy Mova också - jag noterade att det stod den 20:e i almanackan...nä nu ljög jag, vem fan har en almanacka år 2009? ...jag prövar igen... nere i det högra hörnet på laptopen noterade jag att det stod den 20:e. Damn, vad den här månaden rullade förbi snabbt - nästan april nu. Lämnade förresten in semester ansökan på jobbet nu i veckan, och går den igenom så blir det 7 veckor på ett bräde - sjukt bra idé det här med semester.


I morgon lördag så blir det innebandy om jag lyckas styra upp någon barnvakt annars kan det bli så att DJ och jag åker iväg till...håll i er nu... Slagsta Gate... jag flinar lika sarkastiskt varje gång... och besöker NetOnNet (ja, jag vet hur jag sågade dem nyligen). Behövs en ny CD-spelare till köket då Mami kört sina skitlåtar på repeat en gång för mycket. Jag menar, det måste finnas någon paragraf under Geneve-konventionen som styrker tortyr i det faktum att undertecknad tvingas lyssna på Peter Cetera och Glory of love om och om och om och om igen. Jag hade inte sagt något om det hade varit 1986 och Anna-Karin hade varit en hormonstinn 14-åring på sitt flickrum, men nu är det ju inte riktigt så... hon fyller 29 i år och flickrummet är mitt diskotek, dvs. köket med tillhörande diskho + pappauppgift. Jag ämnar även spana in ett pris på en Sony Vaio-laptop, känner att det är dags att uppgradera och samtidigt stärka statskassan genom konsumtion.

Mera lördag... Ester hollade något om att åka till Heron City på kvällen tillsammans med hennes kompis Emy och hennes pappa. Kan funka. Mami som är familjens röst utåt får kontrollera detaljer.


Och så söndag då... ännu mer öppet för förslag. Ett löppass ska avklaras, dessutom ska gamla gubben Rantala föräras med ett besök och blommor från guddottern DJ. 37 år!! fy fan vad vidrigt gammalt. Tur att man inte är där än...

Inga kommentarer: