lördag 28 mars 2009

by request



Har fått positiv respons från både väntat och oväntat kvarter avseende nostalgitrippen med Nattsudd. Med lite blodad tand droppar jag därför en annan gammal sköning som gick som anthem på den tiden då det begav sig. Dvs. när man kunde handla Pågens Partypågar och röda och svarta Ferrari-bilar hos Turken på hörnet. Han var ett unikum i sig som inte kunde räkna - ibland blev det lite dyrare (och då höll man god min), för man visste att 3 gånger av 4 blev det billigare. Och den femte gången frågade han oss vad det blev... och så rullade det på.

Gårdagskvällen var en übertrevlig och avslappnad tillställning i loungen på Park Hotell - köket överraskade positivt med italienska läckerheter som välvilligt lät sig passera ett smackande gomsegel. Trevliga diskussioner som rörde både jobb och lite mer triviala vardagsting. Gott att dricka, inte för mycket... men heller inte för lite - så det var ett par tveksamma ben som svingade sig över sängkanten i morse. Och det krävdes både dump, dusch och tandborstning innan lekamen gjorde tummen upp för en innebandyclash. Perfekt då att det var globalt manfall när jag kom dit, vilket resulterade i att kroppen fick gå på alla cylindrar i en 3 mot 3-situation.

Har precis varit iväg och inhandlat vinprovarobjekten som ska avnjutas uppe på Bodastigen ikväll. Det blir en vit utflykt till Chile och en röd dito till Sydafrika - båda objekten är oprövade kort så det är lite extra spännande. Annars är allt chill - DJ, Mami, Lova och Mormor stack nyss iväg till Biostaden för att titta på Pettson & Findus. Den var tydligen över en timme lång så jag har ju mina farhågor om huruvida Ester fixar att sitta still. Hoppas Mami hade mycket popcorn-pengar med sig.

So... en dusch nu så ska jag fånga 751:an ute på gatan för vidare transport - du vet... Dra på stan Dra på stan Dra på stan igen...

Inga kommentarer: