fredag 10 oktober 2008

vardagsdramatik



Jag och min stora trut...


Satt på jobbet igår natt och berömde mig själv för att ha varit frisk över en månad - lovordade samtidigt vitaminerna för män från "Mitt Val-serien" som jag krupit till korset och börjat inmundiga. Det skulle jag inte ha gjort - som ett kvitto på posten så taxerade kroppen ut en exorcistböld på högra knät som snabbt fylldes med var. Kan ha att göra med den där "värme-finnen" som jag klämde efter dagens löppass... men jag lutar mest åt lekamisk illvilja.


A-K som är lagd åt det mer dramtiska hållet och gärna befarar det värsta slängde sig på luren till Vårdguiden... och jag menar, vad ska dom säga... livrädda för att ställa en feldiagnos så skickar dom allt och alla till närmaste akuthål i väggen. Jag ska pröva någon gång och ringa på fyllan och klaga på susningar i örat - jag ska bara kolla med Gringo så att inte han redan har gjort det.


Nåväl, jag unnade mig lite extravagans och tog en taxi genom centrumkärnan för en och en halv timmes läsning av Hänt Extra och Amelia från 2006. Sedan stod han plötsligt där som en uppenbarelse! Jag förstod inte vad han sade, men han rörde lite lätt vid knät i alla fall och lika plötsligt så stod jag utanför entren med två antibiotikaknaprisar i handen. En genuin upplevelse som betingade det fashonabla priset av 260 riksdaler.


Men skit samma - bara jag kan spela innebandy på lördag så är jag nöjd.

Inga kommentarer: