torsdag 16 oktober 2008

vardagsbestyr

Det blir inte alltid riktigt som man har planerat - men det är å andra sidan lite av tjusningen...

Stressade hem från jobbet för att mötas av en våning inte riktigt i 5S-standard, vilket satte övriga intentioner på fall. Papi, som still hävdar att han är en "Just Do It" kavlade upp ärmarna och började i rask takt beta av husliga utmaningar med kuslig precision.

Diskningen löstes av med bäddning samt ihopvikning & sortering av ren tvätt. Därefter stökplock efter vandalerna AK & DJ som precis kommit hem. Vidare med ytterligare en diskning eftersom The Vandals botaniserat friskt bland det nyligen rengjorda till sin egen middag.

Ingen rast, ingen ro - språngmarsch till Kånsjume för inhandling av mjölk och lite delikatesser till undertecknad. Nästa anhalt blev Tobakshörnan på Järnagatan dit DJ's påse med lite lekkläder från H&M hade dykt upp.

Och så vidare hem igen för att torka och ställa in all disk, samt hinna städa upp efter The Vandals inne i badrummet så att jag själv kunde duscha. Och vid det här laget så luktade jag inte smultron. Nåväl, efter den välbehövliga tvagningen så väntade DJ's rum på att återställas till ordinarie färg och form... och nu... nu började jag ana ett ljus i tunneln. Lagom till matchstart av kvällens elitserieomgång så bullade jag upp god pilsner och klassiska skinkmackor med grönsaker och lättmajonäs. Här skulle jag följa mitt nykomponerade Dream Team-lag live and direct... trodde jag. Aftonbladet hade som vanligt flyttat fram deadline och så var det roliga slut.

Förvisso smakade mackorna mer - så det är möjligt att det blir lite till, lagom framåt halv elva när veckans träningsuppdateringar i Hattrick tilkännages. Än finns det lite spänning kvar i luften denna torsdagkväll - mitt i livet.

Inga kommentarer: