söndag 5 oktober 2008

skaparverkstad



Ruskväder ute idag - på något märkligt sätt så drar jag alltid likhetstecken mellan söndagar och skitväder, utan att det egentligen finns något meterologiskt underlag till den utsvävningen. Kanske är det bara det att jag tycker att söndagen är veckans tråkigaste som sanktionerar detta väderfenomen.


DJ sover middag precis - vet inte hur långt upp i åldrarna man ska hålla på med sådant, men med tanke på all överskottsenergi hon har och att hon faktiskt gör det på dagis också så fortsätter vi. Dessutom så ger det ju en annan lite kvalitetstid på egen hand - vilket, som idag, kan rendera i lite skapande. Dags att snickra ihop "ESTER - andra säsongen" - har hittat ett nytt verktyg som jag tänkte integrera bloggtexter med, dessutom med ett introduktionserbjudande som ger mig två fotoböcker till priset av en. Då har vi samtidigt undvikit en beef mellan mor- och farföräldrar. Jag vet, diplomacy på hög internationell nivå. Carlie Bildt hade gråtit av glädje.


I övrigt blir söndagen en lång väntan fram tills det är dags att jobba - skulle egentligen ha börjat i morgon kväll - men en intressant kurs på tisdag gjorde att jag svängde schemat lite. Det är så det funkar, det handlar om att ge och ta - och då behövs inga fackförbund i världen...my opinion. På torsdag har jag dessutom ett möte under dagtid som jag bjuder på - what goes around comes around... Det skulle ha varit Gringo det... den killen fakturerar till och med toalettbesök.


Söndag på er också!

Inga kommentarer: