lördag 4 oktober 2008

det gick hett till i gamla Grand-kvarteren


Egentligen var jag alldeles för trött för att gå på kalas efter en ganska hektisk vecka - allt är ju iofs. relativt - men då den var fylld med både projektledarkurs och en massa admnistrativa åtaganden så tog den på krafterna... och här har ju Grådman sin egen teori om att jag snart kommer att vara ett minne blott på OTN - men jag tar tillfället i akt och får det på pränt här och nu...

Härmed intygas att undetecknad från och med mars 2009, dvs. efter SMED-projektet så äm aj going back to my roots... Jag har tagit intryck av den insikt jag kom fram till i somras att jag faktiskt har 29 yrkesverksamma år kvar att fylla - och att jag kanske inte behöver fylla hela bagen under present time. Jag har dessutom ambitionen att försöka ta ut två föräldrardagar i veckan för att hitta på bus med DJ - det här är en tid i hennes liv som aldrig kommer tillbaka och jag vill vara en lattjolajban del av den... Nu inser ju både hon och jag att vi inte skulle kunna vara borta från jobb och dagis fullt ut, men varför inte ta fredagar och måndagar för att förlänga helgen. Japp...tummat... så där hör du Grådman!

Kalas ja... Vi var bjudna hem till Esters kamrat Emmy och hennes föräldrar. Anette - Emmys mamma fyllde år och hade ställt till med en födelsedagsmiddag med massor av gott. Även Valle och hans mamma Mary förgyllde tillställingen med sin närvaro och det hela utvecklades till ett jättemysigt samkväm med tre barn i sitt esse. Musik, sång och spralliga upptåg varvades med dryck och tilltugg. Vartefter kvällen led så aktiverades en viss konstnärsådra hos Emmys pappa Pierre, och med ett fast handlag så trollade han fram ingredienser som inte borde integrera med varandra - men OM de gjorde. Sydafrikansk mintinspirerad glassdrink är nu the shit i Grandkvarteren.

Jag vet inte om den klassas som doping, men det var någon som flög fram i Gärtuna-clashen nu på lördagmorgonen - och med handen på hjärtat så fyllde jag nog höstens totala målfabrikation under dagens timme. Han är här - han är där - han är överallt - han är mr.cool.

Inga kommentarer: