söndag 1 juli 2007

Nedräkningen har börjat



11 år är en lång tid... En åttondel av ens totala livslängd med lite tur... 11 år är också den totala amount of tid som jag har lagt ner på att leta efter registreringsskyltar på bilar i nummerordning.

I dag ramlade 900 in - vilket också föranleder mig att känna en viss separationsångest komma krypande. Enligt hemsidan för likasinnande så bör jag, enligt statistikdelen vara klar i början på 2008, dvs. 12 år efter att startskottet gick. Fatta, 12 år sedan... då var lokalen, amazonen och Kronenbourg fortfarande egala begrepp. Papi lökade runt med studieskulder som växte lavinartat och Bollvägen was da crib. Vi hade fortfarande inte sett Saigon Bars uppgång och fall och allt var inte så svårt och komplicerat. MUF ordnade fester i Bifrosthuset med årgångsvin och gravad lax till självkostnadspris samtidigt som DeeJay Ante (jo han som kör truck ute i Gärtuna nu) vägrade spela da hits såvida det inte rörde sig om något icke dansbart från Kool Moe Dee eller Gang Starr.

I 11 år har jag alltså agerat potentiell trafikfara genom att alltid hålla ett öga på mötande trafik, nyttjat polisens vändzoner i mittrenen på motorvägar för att jaga ikapp nummer som passerats. Jag har säkert flertal gånger tagits för en biltjuv då jag smygit runt på stora som små parkeringar - och nu är det alltså bara 99 nummer kvar. Jag har förresten redan utsett vinnarobjektet - för lång och trogen tjänst ska en zigenarhusvagn i den fashionabla stadsdelen Ronna med 999 få agera champagnekork. Sen då? Ett stort svart mörker? Ikke! Platespotting is da shit - så vi kör en vända till, jag måste ju bräcka 12 år för bövelen!

Inga kommentarer: