torsdag 12 juli 2007

Livet efter 35

“Folk oroar sig för ungar som leker med vapen och tonåringar som tittar på våldsamma videor; vi är rädda för att det ska uppgå i någon sorts våldskultur. Ingen oroar sig för ungdomar som lyssnar på tusentals – bokstavligen tusentals – låtar som handlar om brustna hjärtan, människor som ratas och lider och våndas. De olyckligaste människorna jag känner, i romantiskt hänseende, är de som är mest förtjusta i popmusik; och jag vet inte huruvida det är popmusiken som förorsakat deras olycka, men däremot vet jag att de lyssnat på sorgsna låtar längre än de har levt olyckliga liv.” (citat: High Fidelity av Nick Hornby)

Kommer på mig själv allt oftare att likt Rob i ovan nämnda bok kategorisera in mitt liv och åsikter i Topp-5-listor. Försöker övertyga mig själv att det är ett påtvunget sätt att utöva kontroll - men är väl medveten om att det egentligen handlar om att min interna hårddisk har överskridit sin limit. Och för att rädda det som räddas kan skapar jag alltså illusioner av ett fotoalbum genom dessa listor.

Eller så kan vi väl se det som ett lättare sommarnöje för att hålla liv i bloggen nu när semestern närmar sig med stormsteg. Jag väljer en/ett topic och ni hakar på i kommentarsrutan... Först ut, tänkte jag att vi skulle lista tidernas 5 bästa soundtrack till James Bond, och här är Papis bidrag till evigheten:

  1. A view to a kill - Duran Duran
  2. Die another day - Madonna
  3. You know my name - Chris Cornell
  4. You only live twice - Nancy Sinatra
  5. Nobody does it better - Carly Simon

Semester ja... har en vecka kvar innan drugstoren stänger ner - sedan är det lugna puckar fram till att football-säsongen drar igång i USA. Då ska det satan i mig pumpas över både Losec och Nexium till magsårstörstande jänkare. Annars så lovar även helgen gott. Födelsedag på fredag - blir en snabbvisit på firman för att hålla ett continues improvement-möte, dessutom ska jag slutföra lite projektmaterial till arbetet kring Standardiserade arbetssätt. Får väl slänga in lite bakverk och godis åt hundarna. Efter det blir det raka spåret ut till Torö och skärgården, eller som Essä säger om allting numera: "hejdå!" Tänkte bulla upp en makalös grillbuffé med korv som tema, och till det ett par kylda Corånas...sjok najs!

Lördagen tänkte jag mig nog en utflykt, eller lite egentid tillsammans med mina löparpjuck...vi får se - troligast blir väl att jag ställer mig å skrapar färg på brygghuset. Om inte morfar kör ut oss till ett par klippor... än så länge lovas det bra väder... men fan tro´t. På kvällen är det dags för stor 35-års-baluns med hela klanen Bergqvist/Jonsson. Sjöbodarna vid Ankarudden är bokat, och förväntas briljera med mat & dryck. Å har Papi tur kanske det även blir en liten födelsedagspresent... är grillen i Falkenberg förvarnad?

1 kommentar:

g sa...

Torö? Vafan? Där ute orkar vi inte hämta dig. Jaja... Jani får väl partaja ensam i sin hytt den här gången då.