söndag 22 juli 2007

i väntan på stormen



En hand på ratten och den andra greppandes mobiltelefonen - jag vet inte, men "bedårande barn av sin tid" vet att följa samhällsutvecklingen...

Söndag, och SMHI varnar för inkommande storm och regnbyar - yes!! - åh vad vi har längtat...not. Familjen Sol tog därför vara på dagen genom att ägna förmiddagen åt lite idrottsliga aktiviteter. Mamman och DJ tog den dagliga 2-timmars rundan...dagliga kanske är att ta i, men hon är duktig och kör flera dar i veckan - så helt osant var det inte. Papi snörade på sig sina najkii och körde ett kombinerat löppass med lite pläjtspåtting - 2 nr. blev dagens skörd.

Väl hemma väntade säsongsstart i den nya divisionen på Hattrick - Punanen Sonni FC fick bekänna färg direkt och kravlade av planen med en "fem-etta" i baken. Ester tog en eftermiddagslur efter många om och men - lilltjejen tär just nu lite grand på sina föräldrars tålamod. Uppenbarligen har hon blivit medveten om sitt eget jag, vilket förpliktigar till att börja testa gränser på allvar. Egentligen inga problem med det, Papi är utrustad med en ängels tålamod - men när gränspolisen ska ta hand om en liten furie som det dessutom växer hörntänder på och som har ont i halsen - ja då blir kaskaderna av omotiverade gap och skrik lite svettiga för den lågmälte familjefadern.

Därför tog han till utmattningstekniken - ut till närmsta park med bollen i högsta hugg - en lyckligt snorande, leende och jublande skrutt blev belöningen. Dock gjorde Papi något på vägen hem som han antagligen kommer att få äta upp. Infallet att pröva McDonkens päron-shake slutade med att Ester med galet craving och poppande ögon sörplade i sig 70% av den. Papis första big no no! men samtidigt så måste man ju ta till lite tjuvknep för att bibehålla mamma-pappa-balansen i hemmet.

Väl hemma fick hon rusa av sig lite till, medans vi beställde sushi från Minako - A-K älskar det, själv sitter jag varje gång och känner mig lurad. Det är inte det att det inte är gott - men jag är man och urtidsdjur - jag vill ha kött! jag vill se blod! jag vill slita senor! aaaaaarrrrggh!

4 kommentarer:

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Om Barnens Hus funderar på om vagnen på bilden är den samma som saknas i deras inventering - så är det inte det...nej då.

Unknown sa...

http://ahoramasfacil.blogspot.com/

g sa...

Känner mig besviken, trodde att det stod ahoramasfacials.blogspot.com. Nåväl, jag får leta vidare.

Förhudslös och Ryggradslös sa...

å jag trodde att han ville ha satsen på magen...