fredag 26 april 2013

saker som stör Jimmy (del 25)

Vad säger ni... Är ni upplagda för en dos indignation? Surpitten Jimmy står redo ute i kulisserna för att leverera lite galla i sedvanlig ordning.


Vet ni vem det här är? Antagligen inte, men då kan jag berätta att det är Birgitta Hedlund, VD på Bra Hus - och det vet i fan om det företaget har tänkt igenom sin senaste radioreklam. Jag blir i alla fall synnerligen upprörd över upplägget varje gång den körs. Och det är ju ett par gånger per dag, så ni kan ju ana vilka blodtrycksvärden som jag ståtar med.

>ring!<  (ok, en telefon ringer...)
- Hej, det här är Birgitta Hedlund på Bra Hus som ringer! (vänta, du ringer och det är du som svarar?)
- Vi skulle vilja att du ringer oss på telefonnummer XX så att vi kan berätta om vilka fina huslösningar vi har. (men va fan... du ringer...för att du vill att jag ska ringa dig/er - det låter ju fantastiskt logiskt)

Någon borde väl ha kunnat hinta tanten om det märkliga upplägget innan det släpptes ut i etern - eller är det bara jag som är överkänslig?

Inga kommentarer: