onsdag 3 april 2013

Bacon


Har aldrig varit ett stort fan av Kevin Bacon, och den killen känns det som att han har been around since forever. Han opererar i en gråzon som kittlar mitt förtret. Nu är jag förvisso ingen stor filmkännare - däremot anser jag mig vara ganska påläst när det gäller fotboll och spelförståelse.Och för att dra en parallell så finns det spelare vars storhet jag aldrig förstått - ändå spelar de match efter match... och i allt större klubbar. Sådant stör ett ordnat självförtroende - och lite så är det med herr Bacon och hans skådespeleri. Uppenbart så är det ju så att han måste besitta någon form av talang med tanke på de roller han erbjudits genom årtiondena. 

Nåväl, nu verkar det dock som att han är på väg att få en lokal upprättelse, positionerat till Lovisinskvarteren. För i den hyperspännande TV-serien The Following som nu visas på 4:an så faller väldigt många bitar på plats. Rollen är som klippt och skuren för honom, och han bär den med stort kudos. Har du inte sett något avsnitt ännu så uppmanar jag dig att jaga ifatt. Nej, jag beordrar dig faktiskt. Så bra är den.

Inga kommentarer: