söndag 28 april 2013

Målgång


Sådär ja... premiebutiken har öppnat och farsan har gått i mål efter nästan två års konsumentscannande. Beställning är lagd på den där videokameran som har hägrat hela tiden och vår lilla blivande popartist alternativt nyhetsuppläsare har fått ett välkommet verktyg.

Men är det riktigt över? Jag vet inte... från början så var målet egentligen bara att få det hela gjort och sedan no more. Men under tidens gång så har jag faktiskt lärt mig att uppskatta detta blippande och kvittosparande. Man lär sig ganska snabbt olika varors värde och reflekterar på ett helt annat sätt över prishöjningar. Ja, ni som har farsan på FB har säkert noterat hans hatjakt över paprikapriserna.

Från att ha varit en ganska slösaktig slusk så har jag istället blivit en sån där dude som butikerna föraktar. Ni vet han som glider in och bara plockar på sig av billiga lockvaror och sedan likt en predator lämnar brottsplatsen flinande. Och jag tycker inte att det är särskilt ansträngande att avvara 25 minuter varje söndagkväll för registrering. Det lutar nog åt att vi kör en vända till... blipp blipp.

Inga kommentarer: