söndag 14 april 2013

helt jävla otroligt


Vi fortsätter på biltemat idag och jag börjar på riktigt förakta människosläktet - speciellt det bilburna. Jag förstår uppriktigt inte vad the motherfucking problem is... Jag är helt övertygad över att om jag så transporterade min bil till ödsligaste Sibirien och sedan gick iväg en timme, så kan du ge dig fan på att det står en biljävel fyra centimeter bredvid min.

Det är något sjukligt över den närhetstörst som verkar råda bland svenska bilister - och vi garvar nästan uppgivet över det perversa varje gång vi kommer ut från något etablissemang. För att undvika lackskador från dörruppslag så ser jag alltid till att ställa mig längst bort, så långt man kan komma från andra bilar. Helst vid en ytterruta för att minimera risken än mer, som om nu detta skulle spela någon roll. Det kan vara en kilometer med tomma platser mellan min och den närmaste i butikens riktning sett - likt förbannat står det ett jävla as och gnuggar sin bredsida i anslutning till min.

Det verkar helt sinnessjukt och jag försöker tänka mig in i hur dessa bilister tänker. Om de tänkte som jag så skulle de ju knappast ställa sig bredvid mig utan ta någon av de andra 600 lediga platserna. Dessutom har jag ju en bilbarnstol väl synligt vilket också borde sända ut varningssignaler, men inte då. Så återstående alternativ är att de antingen är sinnessjuka eller bara vill jävlas. Eller väldigt ensamma - och då kan jag på stående fot meddela att det blir inget ligga när ni skär i min själ på det här sättet. Jag är inte imponerad.  

Inga kommentarer: