lördag 13 april 2013

Ingolstadt calling


Att den här snubben har ett både analt och ansträngt förhållande till sina bilar har vi avhandlat antagligen en gång för mycket tidigare. Men det är ett märkligt fenomen att så fort jag har skaffat en ny bil så går det inte länge innan jag börjar sukta efter nästa kuttersmycke. Nu är jag förvisso ovanligt nöjd med det senaste kapet och jag har aldrig haft en skönare växellåda så vi ska nog stå ut de kommande tre åren, men ändå...

Dels såg vi en galet snygg A3:a Sportback när vi var ute och rullade förra helgen i en högblank olivgrön kulör. Grönt - en färg jag inte ens under tvång skulle kunna tänka mig tidigare, men den här var riktigt grym.

Dessutom är det väldigt mycket hysch hysch nere i Ingolstadt just nu kring en förmodad Q2:a med lansering under 2014. Bottenplattan ska tydligen bygga på den A1:a jag har nu fast med höjd markgång. Sedan är konceptet fejkad SUV gjord för urbana wannabees... talking to me?
Tänk dig en sådan i Daytonagrå lack - eller varför inte den där olivgröna...

Inga kommentarer: