tisdag 9 april 2013

pant & pantat


Jimmy tar en tur i stadens stadskärna, och hans allstädes kritiskt vakande ögon noterar och konstaterar... ICA Kringlan har tex. hittat ett nytt sätt att prångla ut Snickers på. Jag antar att det är själva foliepappret som ska återlämnas till butiken. Dock vet jag inte hur mycket man får tillbaka i pant, men det lär väl ligga någonstans runt en krona. Smart ICA... kanske...  Appropå ICA så har AK något indignerat förkunnat att numera så går det inte att mygla med köttet eftersom man inte packar det själva - så både jag och morfar Lasse kan lägga ned våra ständiga insinuationer. Vilken tur då att leverantören numera sköter den biten

Och här har vi en annan handlare som lider av storhetsvansinne... En normalt funtad människa får kalla handen när Paprikan kliver över 49:-/kg. Något jag reflekterade över på Facebook för två veckor sedan. Då kostade paprikan 54.90 och jag misstänkte att gränsen var nådd. Som synes fick jag tänka om. Coop Konsum Telgehuset, din lågprisbutik i centrum!



1 kommentar:

Ulle sa...

Ha ha, undrar vad det är för ufo som har gjort skylten? U är iallafall oskyldig!!