fredag 13 januari 2012

Rent krasst...


...borde jag nog vara död - eller i alla fall under en kraftig strålningscamp. Det går tydligen att doktorera och forska i allt - och nu är det en Susanna Larsson, docent vid Karolinska Institutet, som kommit fram till att korv och leverpastej är djävulen om man vill undvika cancer i bukspottkörteln. En riktigt elak form av cancer med hög dödlighet. Procentsatser brukar vara ett bra hjälpmedel om man vill framhäva eller förvilla något. Jag tolkar det som det sistnämnda i det här fallet. För tydligen ökar chansen/risken med 20% för varje korvstackare man stoppar i sig.


Undertecknad som högaktar denna skapelse och säkerligen dragit i sig ett par tusen under sitt liv borde således vara stoft i en krypta någonstans i höjd med trappan ned mot forna B&B. Appropå död och korv så vidhåller jag även det jag alltid har sagt - skulle jag mot all förmodan... eller i alla fall viss förmodan hamna på Death Row där över i staterna, med ett erbjudande om en last supper så blir det otvekligen (funkar inte i Wordfeud) 3 danska pölser med den starkaste senap som går att uppbringa. Wurst for life liksom.

Inga kommentarer: