måndag 15 oktober 2007

vi har ju ingen lokal



Ni vet den där lokalen på min gata som jag nämnde i bloggen den 9:e september... Den som jag såg som svaret på vår längtan efter det bästa av två världar...

Det sket sig!

Nu flyttar något så upphetsande som Södertälje Perukmakare in - man kanske skulle slå till på en. I övrigt så har den kommersiella statusen... eller man kanske ska benämna det som den livskvalitativa statusen på kvarteret... så har den sjunkit. McLovis och Libanesiska Cederträdet och i viss mån Tälje Kebab håller givetvis fanan högt. Din Dator och E-Cafét Ease fyller sin funktion och i viss mån den lilla botiquen för damkläder. Däremot så var det ett nedköp när inredningsbutiken Unikum ersattes av en fjärde salong för hår, kropp och naglar. Och låssmedsbutiken på hörnan gör väl ingen direkt glad - oavsett om de har handtag som blinkar i grönt och rött. Vidare så är knappast Boogie Lovers danspalats något man skryter om...inte heller krims kramsbutiken som jag aldrig lär mig vad den heter. Thaibutiken ska dock ha en eloge för att de alltid har Red Bull på hyllan.

Fick jag önska så skulle jag gärna se att en kvällsöppen bokbutik med ett sjukt urval av plockgodis och andra nödtorfter slog upp portarna...eller ja.. det går bra med ett 7eleven. Och när jag ändå håller på med en önskelista så trumpetar jag gärna lite för en exklusiv vinbodega, gärna med choklad och tryffel därtill. Vidare så skulle en delikatessbutik med inriktning på ost fylla en viktig funktion i Papis liv i sus och dus.

Men lokalen sket sig som sagt.

Inga kommentarer: