söndag 21 oktober 2007

Saker som stör Jimmy (del 3)



Papi har bloggat dåligt den här veckan, det ska medges men ibland kräver omgivning, arbetsgivare och familj sin beskärda del av den utsökta kaka som jag nu utgör...

Därför bjussar han på en söndagsblänkare under ett tema som han vet att ni gillar - ja, denna ödmjuka skapelse är till och med så storsint att det är han själv han sänker, sågar och dränerar ut.

Jag kan nämligen komma på mig själv - de få gånger som nu Griffen luftas och detta dessutom sammanfaller med mörker och skymning - att omedvetet och helt irrationellt utgå ifrån att alla vilddjur äntrar vägen från höger. Detta resulterar i att denne sk. erfarna fd. yrkeschauffören energiskt scannar av den högra vägrenen i jakt på glimmande ögon eller suspekta rörelser. Och det är väl först när jag sitter med ett vildsvin i knät och en älg i baksätet som jag beaktar en viss förändring i mitt körbeteende.

För övrigt så är veckans ord: Über Selectah - det har ni min välsignelse och tillåtelse att använda där ni tycker att det passar.

Inga kommentarer: