lördag 6 oktober 2007

cajun...ja...



"Cajunmat härstammar från det franska köket. Den är kryddstark och innehåller ofta fläskkött."

nämen så fint då - då är det ju precis allt det som skithamburgaren från Daisys inte är... Ibland hamnar jag lite i osynk med mina ambitioner att rätta till serviceinrättningars oförmåga att leverera. För sådär i efterhand kan jag väl stundtals tycka att jag kanske överreagerade... jag menar, det är ju inte alltid det ger så mycket att sitta å diktera spydigheter via mail, om vi då bortser från McDonalds vars dåliga samvete och tillika medvetenhet om sitt eget crap-koncept ofta överöser mig med free-meals. Samtidigt kan jag lika ofta tycka att jag borde ha reagerat när jag inte gjorde det. Har till stor del att göra med mitt pendlande mellan likgiltighet och engagemang att göra...

Idag var en sådan dag... jag borde verkligen ha sparkat upp dörr-aset till fuskbygget på Genetaslätten och tryckt upp första bästa kulinariska entreprenör med inte allt för mycket hår på ryggen mot fritösen. C A J U N B U R G A R E...my ass!!! Möjligtvis den dag helvetet fryser till is, men inte idag även om klimatet krävde vantar. Det är för bövelen en skymf mot hela New Orleans och Louisiana att ens foga ihop ordet cajun i samband med det smaklösa skräp som levererades över disk. Gör om, gör rätt finns inte i det här fallet - Packa ihop och lägg ner är det enda råd jag kan ge er. Eller hitta åtminstone på något eget lokalt alternativ - jag lovar, en självironisk Babbe-Burgare skulle med all säkerhet bli en hit - tokkrydda den med vitlök och häll över het kebabsås och voíla en smaksensation. Det rådet var gratis, för här biter fan inga free-meals.


Inga kommentarer: