söndag 7 oktober 2007

rip curl



De bloggläsare som har följt mina förehavanden det senaste året kanske drar sig till minnes att jag i vintras ondgjorde mig det grövsta över leken curling. Kanske främst för att jag vid ett flertal gånger tvingats iväg till curlinghallen för att frenetiskt försöka sopa igång lite värme i mina förfrusna tår. Det ståndsmässiga i leken föresvävade mig aldrig heller då jag ganska snabbt insåg att jag trots ointresse och amatörism överglänste alla i hallen.

Jag har inte ändrat inställning till hobbyverksamheten och börjar känna en viss oro över att temperaturen sjunker utanför. Svagsint som jag är så vet jag att bedjande hundögon från ett lag i förfall kommer tvinga dit mig ytterliggare gånger. Om ändå cafeterian hade någon form av rättigheter...

Däremot måste jag erkänna att jag i fredags höjde lite på ögonbrynen - och eftersom jag inte är en småsint person så ska självklart den som hyllas bör också hyllas. Jag satt i köket hemma hos Kent på Dalgatan och förvärmde lite innan vi skulle bege oss ner mot Mälarhamnen till bussen som skulle ta oss in till stan och Norra Brunn - bläddrade lite förstrött i något som jag först utgick ifrån var ett öststatsalster eller en gammal idrottstidning från 80-talet, layouten lät påskina så. Tydligen var det Svenska Curlingförbundets medlemspublikation med det fantasieggande namnet Svensk Curling - nr. 195, bara en sån sak! På framsidan kunde man skåda en skägglurk med 70-talsfrilla som tillsammans med två prettoungar, som jag utgår ifrån är med i söndagsskolan, mulle och scouterna när dom inte curlar, frenetiskt sopade iförda knallröda JOFA-hjälmar - gulligt! Insidan följde inslaget mönster och gick således i svart och vitt för att påminna medlemmarna om att de tillhör de närmast sörjandes skara. Och sån här skit betalar Kent för...

Men sen hände något - jag vände på den tunna publikationen och... vad fan! Helt genialt! Den killen/tjejen som sköter annonsbokning och sponsring måste vara alla föreningars våta dröm, och bör således inte sitta och ruttna bort på ett kansli för utdöende vinterlekar. Honom/henne ska vi ha!! För vad annat än en övertalningskampanj utan dess like ligger bakom bedriften att få företaget för sexiga underkläder, Abecita, att se en potentiell målgrupp bland tidningens läsare.

Helt otroligt! Curlingspelare är sexiga!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hallå Det fattar du väl att det bara kan vara någon tokig curlingpappa som sponsar dvs jobbar på Abetica och som också är frälst på den här konst-isiga is-kalla vintersysselsättningensomingenkanförstå ochsomskaånjutasliggandeframförenfet42" ivardagsrummetiformavenPejaihögformoch samtidigtskaevertjusbergspelanågonavsinafina jämtlänskalåtarpåköksradionellerhurskåp