torsdag 26 september 2013

Pluras kök


Såg att de hade droppat vilka sidekicks som Plura ska ha med sig i den här säsongen av Pluras kök. Lite vemodigt noterar jag att Måns Herngren har fått stryka på foten till förmån för Titiyo. Nu har jag inget emot henne men det blir så satans TV4-uppenbart när deras joint venture-filosofi alltid går ut på att mata sönder aktuella TV-ansikten. Det är liksom ingen slump att hon dyker upp här eftersom hon även är med i Så mycket bättre - och ni får gärna roa er med att räkna hur många gånger hon dyker upp även i andra TV4-aktiviteter nu under vintern.

Ett annat ansikte som TV4 för närvarande håller på att bränna ut eller upp är Per Lärnströms. Och jag stör mig som satan på hur utstuderat drillad han är, där varje rörelse och gest känns så otroligt inövad och hur det ens är möjligt att komma inspringande från sidan på exakt samma sätt efter varje reklampaus. Men allra mest så stör jag mig på att han upprepar "bra jobbat" ungefär 733 gånger under ett Idolavsnitt. Paradoxalt eftersom det ändå tyder på att allt inte är så dressat trots allt. Men han får plus för att han kör Audi. Även om han kuskar runt i en KIA i programmet. Sa jag TV4 och joint venture?

Nåväl, tillbaka till Pluras kök. Hon från Sahara Hotnights har också fått packa resväskan och lämnat plats för Adrian Modiggård. Adrian who? tänker ni... och ni är ursäktade. Det festliga är att jag tänkt på honom vid två tillfällen den senaste månaden, och funderat på vad som blev av honom - och så dyker han upp här. Adrian var Papis favorit under den enda säsongen av The Voice - dessutom åkte han lite oförtjänt ut ganska tidigt för det är en grym röst han har. Att han nu dyker upp här är kanske inte så konstigt eftersom han är son till trummisen i Eldkvarn - äpplet faller således inte långt ifrån trädet.

Men den stora frågan som kvarstår är huruvida dessa två ska kunna spotta ännu mindre i glaset än Måns och Maria...

2 kommentarer:

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Det slog mig när jag gick omkring och fnulade på jobbet att vänta lite...gick inte Pluras kök på TV3?
Jodå, mycket riktigt - så jag kanske inte ska vara så hård mot TV4...eller jo, det ska jag fan.

LiteavLinda sa...

haha klockrent! tror vi borde hänga mer faktiskt!