onsdag 18 september 2013

Cillit Bang - testet

Peter LeMarc sjöng något om "vänta dig mirakel" way back. Vet inte riktigt om det var på den nivån som jag idag tog mig an uppdraget att testa Cillit Bangs skapelse mot kalk och smuts. Vill man vara snäll så handlade det nog mer om open minded än att den där "sötnosen skulle skruva upp sin radio".

Farsgubben här hade nämligen letat upp ett lagom tufft testobjekt i form av en blandare och en duschhållare med lite härligt ingrott kalk och diverse kroppslämningar. Det sista vet jag inte helt säkert, men jag gissar.

FÖRE:




Sedan var det bara att läsa på flaskans baksida och följa instruktionerna, och inte tumma på dessa, för att göra testet rättvisa.

UNDER:


Max 5 minuter - så jag körde 4.50 för sakens skull - samtidigt som jag funderade på hur länge den där sönderdubbade tysken brukar köra...

EFTER:



Så hur gick det då? Ok, handen på hjärtat och det faktum att jag fortfarande sitter kvar på stolen så skulle jag ljuga om jag sa att jag blev överväldigad. De enklare kalkavlagringarna klarade Cillit med en bang - däremot fick den se sig besegrad på en hel del andra lite tuffare motståndare. Och då ska man ha i åtanke att jag av bara farten körde tre anfall i ett svep. På plussidan vill jag dock framhålla att medlet ger armaturen en fin och klar lyster efter att man har låtit det verka. 

Kommer jag att köpa den här produkten i fortsättningen? Kanske... tycker att prisnivån 45-50:- är lite maffig - men man kanske springer på en importdito på tex Rusta eller ÖoB och då vet i katten om det inte slinker ner en i kundkorgen.

Betyg. 3 Papi av 5.

3 kommentarer:

LiteAvLinda sa...

Men alltså nu är du inne på mina domäner (gammal hotelstäderska som jag är) Men det finns även en skumversion, flaskan är större, rund och i plåt! Jag älskar den och kör den på kakel, duschväggar och armaturer. Sen ett litet knep som jag lärde mig i hotellbranschen är att ta ättika/vinäger i en sprayflaska med vatten. Spraya, torka med torr trasa och allt gnistrar som i en larvig reklam ;)

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Kan man ringa dig nästa gång Linda? =)

LiteAvLinda sa...

Alltid! ;)