måndag 2 september 2013

arkeologen


I helgen var ön skådeplats för arkeologiska utgrävningar där Indiana Ester med stor frenesi deltog. Och dra på trissor, hittade man inte en vattenledning som läckte. Själv tyckte jag att gropen/graven hade ungefär samma storlek som AK, men jag fick inte riktigt gehör för mina tankebanor så jag drev det inte vidare. Kommer säkert fler tillfällen...



Annars var det en väldigt kort och intensiv helg - jobbade ju till sent på fredagkvällen och skulle upp tidigt nu på måndagmorgonen. Detta till trots så hann vi med en hel del. Allt från en svängom inne i Nynäshamn där Papi till stor förbittring upptäckte att Coop ställt en insamlingscontainer på den enda vettiga parkeringsplatsen.


Sådant där är fan inte okej, speciellt inte om man som koncern lever under konkurshot - då gäller det att stryka sina kunder medhårs. På kvällen bjöd mormor på kulinariska lekfullheter som kompletterades med vin och ännu mera vin samtidigt som Spotify fick agera både tidsmaskin och jukebox.


Om lördagen var gråmulen och bjöd på regnskurar så var söndagen dess bättre hälft. Från en seg start på morgonen så sken sedan solen ända fram till hemfärd. Farsan som varit lite slapp och tagit en träningsfri dag på lördagen lät nu hovarna spränga fritt längs med lövbeströdda kustvägar. Den som är lite åt det deppiga hållet hävdar nog säkert att hösten nu är här. Vi andra, experter på självbedrägeri skakar ivrigt på huvudet och vägrar släppa taget om sommaren. 18.5 grader i havet  och inte för kallt för att bada för att travestera ett känt sommarlovsprogram. Ester och Papi inledde september i plurret och jag tror banne mig att det blir en repris nästa helg. Våga Vägra Höst!

Inga kommentarer: