tisdag 15 mars 2011

grader i helvetet


Det är märkligt det där... vi har ju mer eller mindre självvalda arbetstider - eller korrigering, vi lägger ett önskeschema där i snitt 95% av tiderna slår in. Och tittar vi på den här veckan så är det 100%, vilket gör det svårare att gnälla - men jag funderar i mitt stilla sinne hur jag kom på idén att lägga in en nattvecka för första gången på ett år. Vad tänkte jag med? Antagligen plånboken... gris! Och för att göra det extra hemtrevligt så lade jag även in ett söndagspass, plus att jag i min iver att vara företaget till gagn stolpade upp tidigt på måndag morgon för att vara med på ett produktions-strategiskt möte... på min fritid! ...gris!

Så jag har ju absolut ingen annan att skylla än mig själv, men det är skrämmande vilket vrak man förvandlas till bara på en natt. Samtidigt så finns det ju grader i helvetet och jag skulle på en höft kunna räkna upp 100 arbetsplatser jag absolut inte skulle vilja byta med... Japanska försäkringsbolag till exempel - ska vi gissa att det tutar upptaget om man ringer dit. Eller ännu värre, de stackars satar som försöker hålla härdsmältan i schack... you name it. Men trött är jag, och dagens tvättstugesession fick ställas in.

En gång i tiden var jag faktiskt en riktig nattmänniska - men det känns numera som fornstora dar. Å andra sidan så är jag inte heller någon morgonmänniska, det är nästan ännu värre. Egentligen borde jag leva mitt liv mellan 10.00-02.00 - vilket rimmar rätt väl med de skällsord om osocial som ofta slungas mot mig... Ska tänka på det nästa gång det är dags att lägga schema.

Inga kommentarer: