söndag 27 mars 2011

det sitter i generna


du tänker... "vad är det för jävla dåre som tar upp två platser så där svinigt?" - jag säger "äpplet faller inte långt från trädet".


Jag har genom åren fått en hel del orättmätig skit för att jag letar parkeringsplatser tills håret blir grått när jag ska parkera på stan, för att jag ställer mig längst bort på kundparkeringen vid stormarknaderna, en så där 1 km från entren, för att jag håller larvigt stort avstånd till långtradare och andra bilar och för att jag undviker vissa grusvägar... Allt för att jag inte vill ha stenskott och lackskador.


Pappa Börje har ett år kvar till pension, och han har egentligen bara gjort en sak hela sitt liv... han har målat bilar. Så det sitter i modersmjölken... eller i det här fallet fadersmjölken, men det lät lite obscent, att veta vad en omlackning kostar, vilka färgpigment på bilar som är starka respektive svaga, hur man vaxar en bil och framför allt hur man läser av vilka bilar som man minimerar risken att ställa sig brevid. Så hur var det nu med bilden ovan... är han så rädd för lackskador att han djävulsparkerar så där drygt och svinigt? Ja och Nej - han är rädd för lacksskador - men pappa Börjen gör det såklart snyggt så han hyr båda parkeringsplatserna istället. You know when it becomes Bergqvist.

Inga kommentarer: