lördag 12 mars 2011

Gala! Milfestivalingen


Sådär... resdammet är avtvättat efter en heldag inne i stan med ester och farmor. Lite trött efter att tillsammans med ett par hundra andra barn invaderat Intiman för teaterföreställningen av Bamse. Nu ett glas vin och lite avslappning inför det hedersvärda uppdraget att leverera den slutgiltiga, the finally conclusion på årets festivaläventyr. Jag har till och med tagit uppgiften på så stort allvar att jag under veckan som gått låtit bli att ändra radiokanal på jobbet - knäckehäxorna som rattar in vedervärdiga RIX har aldrig sett lyckligare ut. Allt för att matas till döds av årets bidrag.

Därför kan jag stolt redan nu berätta att så här slutar det... eller i alla fall borde göra det. Bara en sådan sak att Nunstedt och jag är överens borgar förvisso för katastrof... vilket skulle betyda att Svenne Banan snyftar hem Sara Varga som segrare. Men det kommer inte att hända. Då kör vi:
  1. Danny Saucedo - In the club
  2. Nicke Borg - Leaving home
  3. Eric Saade - Popular
  4. Sara Varga - Spring för livet
  5. The Moniker - Oh my god
  6. Sanna Nielsen - I'm in love
  7. Playtones - The King
  8. Linda Bengtzing - E det fel på mig
  9. Swingfly - Me and my drum
  10. Brolle - 7 days and 7 nights

Så var det med det... En resa är över för den här gången.