tisdag 16 november 2010

vad gör du Papi!?

TYST!! stör inte!

Jag efterdrar alla matbordsstolar och det kräver full koncentration... Och nej, vintern är inte här ännu - inga blodsniglar i snoret än. Funderar förresten på om motsatsen till efterdra är föredra.

Vad tänker jag mer på... jo, jag har uppfattat antydningar om att bloggen skulle vara ett snäpp intressantare om den blev lite mer personlig. Förvisso skriver jag den här bloggen för min egen skull och har den som ett minnesstatement över mitt liv, men det betyder ju inte att jag är döv.

Tänkte kopiera, i den mån jag kommer ihåg eller är på humör, det dagliga upplägg som jag och AK har med Ester. Varje dag avslutas med en sammanfattning av dagens bästa och dagens sämsta - en möjlighet för henne att under lugna former reflektera över sina intryck. Men också ett sätt att skapa ett naturligt forum där man undviker att viktiga saker bara får bero. Nu är ju det där pedagogiskt vuxenprat, för Ester är ju lycklig om hon fyra dagar i rad får chansen att förkunna att dagens bästa var när du pruttade pappa... men sånt bjuder vi på - det kommer att komma dagar med tyngre prat.

AK ska ju alltid vara lite overkill, så när hon är hos henne så ska det även sättas på pränt - här blir det istället Papis bästa och sämsta i bloggform - men vi börjar i morgon, måste få lite tid på mig att fundera ut lite smaskiga Thunder-lögner.

Inga kommentarer: