söndag 21 november 2010

noodle november



...jag äter nudlar med balkongdörren öppen i natt, jag är så trött på alla mail och koder...

Det där med räkningar och dess cyklar är en intressant vetenskap. Förvisso är ju allt relativt och de flesta räkningar är på månadsbasis statiska, vilket medför en förutsägbar och balanserad ockersumma varje månad.

Men sen har vi de där äckelräkningarna som behagar bomba in en eller två gånger per år, och gärna i samlad trupp vilket gör att undertecknad inte är lika CMB i november och maj rullande halvårsvis. Men slå ut skiten på årets alla månader då, ryar kanske någon!! Och det är ingen dum tanke, men det är redan gjort på flertalet andra räkningar - och någonstans har jag förlikat mig med tanken att hellre 10 hyfsade månader och 2 dödgrävardito istället för 12 jämmermånader.

För sedan jag tvingats fylla ut våningen själv så har summor på 2-3000:- blivit hårdvara och icke att förakta. Och det där med sparande är inte att tänka på just nu. Men livet är en spännande prövning och så länge hälsan är med så är det högsta vinst...

...psst! Jimmy! vad är det du försöker säga? ...joo alltså, ni som fyller år nu i november - ni är ju en hel del... Jag tycker himla mycket om er! Och ja... död åt Tengil och CSN!

2 kommentarer:

g sa...

Jag nöjer mig med ett sms.

Förhudslös och Ryggradslös sa...

vad har du för nummer?