lördag 13 november 2010

Electric


Det är lite prylfixerat på bloggen just nu - men en teknologisk renässans, eller snarare reformation sveper över den Lovisinska paradvåningen. Behövlig kan tänkas - fast med reservation. Under Smartsons försyn agerar jag denna månad testpilot för den nya editionen av Philips dentala serie kallad Sonicare. Vid första anblicken tyckte jag den såg tuff ut - sedan slog det mig att Philips fablaisse för turkosa detaljer börjar bli lite tradig... känns det inte lite slutet på 90-talet? Å andra sidan verkar den totala funktionsbilden vara far beyond mina tidigare erfarenheter av elektriska tandborstar - har alltid uppskattat ett handjob.

Ska jag vara helt ärlig så begränsar sig mina upplevelser till en Spidermanborste köpt på fyllan under ett oklart ögonblick vid en utlandsvistelse, samt en 119-kronors-Colgate som lät mer än den var bra. Används numera som leksak av Ester. Därför känns det lite overkill att sitta med en stav som enligt Pricerunner bellar loss på mellan 1299-1600:-. Och då har ni inte hört det bästa... Jag får den efter månadens slut. Egentligen räcker det kanske med att jag bloggar om mina framsteg på Smartsons egen sida, men jag tänkte vara lite överambitiös och droppa notes även här... Jag menar, tandborste i all ära, men om jag sköter mig nu så kanske det blir något ännu grymmare nästa gång. En Fleshlight eller varför inte ett helkroppssolarium med inbyggd ölförsörjning - I'll let you know.

Just nu står monstret på laddning - sedan ska vi se om det är ett helt nytt Hollywoodgrin som ska frekventera närliggande offentlig miljö... typ Konsum.

Inga kommentarer: