fredag 12 november 2010

skånejävlar



Det händer ganska sällan, eller i princip aldrig att jag är kritisk mot min favoritmedia P3 - men det här kändes faktiskt lite fantasilöst...

De två senaste åren har P3 arrangerat Musikhjälpen som går ut på att man låser in 3 radioprofiler i ett glashus på ett torg (Malmö och sedan Göteborg). Där sänder de dygnet runt bra musik, roliga upptåg, gästbesök av artister som kör live i studion - samtidigt som man samlar in pengar genom att folk betalar för att önska en låt och auktioner på prylar som dessa artister har med sig. Ofta har kanal 5 backat upp det hela med livesändningar i TV på mornarna.

Helt enkelt ett skönt upplägg för en behjärtansvärd sak.

Själv har jag tyckt att det har varit en perfekt angörningsbrygga till att lagga ner tempot lite inför den stundande julledigheten och hade därför höjt förväntningarna inför i år. Och missförstå mig rätt, innehållsmässigt kommer det säkert att bli en höjdare även i år. Men ibland är det dom små detaljerna som gör det... det känns lite tråkigt att man är tillbaka i Malmö igen och varför Timbuktu i studion ett år till - P3 kryllar ju av intressanta profiler. Personligen hade jag nog hoppats på Kodjo från morgonpasset och framför allt en ny stad.

Men man kan inte få allt alltid... 13 till 19:e december kör de nonstop i 144 timmar - och du, de får inte äta fast föda...

Inga kommentarer: